Π. Κουρουμπλής στην ανέλκυση του Κορφού Άϊλαντ: «Προωθούμε νέο νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από ναυάγια»

Π. Κουρουμπλής στην ανέλκυση του Κορφού Άϊλαντ: «Προωθούμε νέο νομοθετικό πλαίσιο για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος από ναυάγια»

Μετά από 32 χρόνια, βγήκε σήμερα στην επιφάνεια της θάλασσας, στην Προβλήτα Δύο του Περάματος, το ναυαγισμένο Ε/Γ - Ο/Γ «Κορφού Άιλαντ», στο πλαίσιο της επιχείρησης που έχει αναθέσει στη Δημόσια Αρχή Λιμένα το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και που είναι η ανέλκυση των ναυαγισμένων πλοίων από το βυθό, ώστε να πάψουν τα ναυάγια να επιβαρύνουν το θαλάσσιο περιβάλλον. Η ανέλκυση γίνεται χωρίς να πληρώσει το Δημόσιο ούτε ένα ευρώ, ενώ ο Υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής εξήγγειλε νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα υποχρεώνει τις ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώνουν για τυχόν επιβάρυνση που προκαλούν στο περιβάλλον, τα πλοία που ασφαλίζουν.
Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε:
«Ξεκινάμε μια πρωτόγνωρη μεγάλη επιχείρηση ανέλκυσης των ναυαγίων από τις θάλασσες του Πειραιά και της Ελευσίνας και διερωτώμεθα γιατί τόσα χρόνια δεν ενδιαφέρθηκε κανείς να τα βγάλει και γιατί δεν κλήθηκαν οι ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώσουν την ανέλκυσή τους. Η ανέλκυση αυτή γίνεται χωρίς καμία επιβάρυνση του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ κάποιοι είχαν ζητήσει 1,5 εκατομμύριο ευρώ για να βγάλουν αυτό το ναυάγιο. Παράλληλα γίνεται προσπάθεια απομάκρυνσης των επικίνδυνων και εγκαταλειμμένων πλοίων που μπορεί να χρησιμοποιούνται για έκνομες ενέργειες. Η εντολή του πρωθυπουργού είναι να καθαρίσει ο Πειραιάς και η Ελευσίνα από τα ναυάγια και από τα εγκαταλειμμένα και επικίνδυνα πλοία στις ακτές αυτών των περιοχών. 
Θέλω να σημειώσω ότι το Κορφού Άϊλαντ που βλέπετε να ανελκύεται, έχει προηγουμένως καθαριστεί από πετρελαιοειδή και λιπαντικά ώστε να μην υπάρξει επιβάρυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Γίνεται και εδώ σωστή και ποιοτική δουλειά όπως έγινε και με τον Σαρωνικό Κόλπο, δουλειά που πλέον αποτελεί πρότυπο για άλλες χώρες, κάτι που, προσωπικά, με γεμίζει περηφάνια. Για τις όλη αυτή την προσπάθεια θέλω να ευχαριστήσω το Διοικητή της ΔΑΛ και τους συνεργάτες του, οι οποίοι δουλεύουν ακατάπαυστα για να κατορθώσει η Δημόσια αυτή Αρχή να επιτελέσει το έργο της.
Είναι μια επιχείρηση που μπορεί να μας φέρει αντιμέτωπους με συμφέροντα, καθώς θα φτιάξουμε νέο θεσμικό πλαίσιο που θα προστατεύει αποτελεσματικά το περιβάλλον και θα δεσμεύει τις ασφαλιστικές εταιρίες να πληρώνουν πολύ ακριβά σε περίπτωση που συμβεί στις ελληνικές θάλασσες κάποιο ατύχημα.»
Ο Διοικητής της ΔΑΛ, Δημοσθένης Μπακόπουλος δήλωσε: 
«Η ανέλκυση του Κορφού Άϊλαντ ξεκίνησε με μια σύμβαση που υπεγράφη ανάμεσα στη Δημόσια Αρχή Λιμένα και στην εταιρία «Ελληνικό Κέντρο Καταδύσεων ΕΠΕ» και είχε αντικείμενο την αζήμια και απολύτως αδάπανη για το Ελληνικό Δημόσιο ανέλκυση του πλοίου, μετά από 32 χρόνια που ήταν παρατημένο στο βυθό. Υλοποιούμε μια ρητή εντολή που μας έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής και που είναι να καθαρίσει το λιμάνι του Πειραιά από τα ναυάγια που αποτελούν περιβαλλοντικό έγκλημα σε βάρος των κατοίκων του Αργοσαρωνικού. Αυτό που βλέπετε σήμερα πίσω μας είναι το πρώτο στάδιο της τελευταία φάσης  ανέλκυσης του ναυαγίου, αλλά ακριβώς πίσω μας βλέπετε το Ράσα Σαγιάντ με πέντε ημιβυθισμένες φορτηγίδες. Άρα έχουμε ακόμα έξι ναυάγια στη Ζώνη Λιμένα του Πειραιά. Η ΔΑΛ, υλοποιώντας τις εντολές της πολιτικής ηγεσίας για αζήμια και αδάπανη απομάκρυνσή τους, έχει ήδη βγάλει διαγωνισμό για ακόμα 38 ναυάγια τα οποία είναι επίσης πάρα πολλά χρόνια στο βυθό, ενώ διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν ακόμα 12 ναυάγια για τα οποία δεν κινηθεί καθόλου η προβλεπόμενη διαδικασία. Παραπέμψαμε το θέμα στην αρμόδια γνωμοδοτική επιτροπή, προκειμένου να μπορέσει να ξεκινήσει η διαδικασία απομάκρυνσης και αυτών των ναυαγίων. 
Θέλω να ευχαριστήσω την πολιτική ηγεσία που μας εμπιστεύτηκε, διότι το εγχείρημα αυτό δεν είναι μόνο ενδιαφέρον, είναι και εγχείρημα που «χαλάει και πολλές σούπες» από αυτές που αφήσανε τα πλοία μέσα στο λιμάνι. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω τον ΟΛΠ γιατί είχαμε άριστη συνεργασία καθ’ όλη τη διάρκεια ανέλκυσης του ναυαγίου, καθώς και το προσωπικό της Αρχής, το οποίο σε μια καινοτόμο ιδέα, όπως η για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια  αζήμια και αδάπανη για το Δημόσιο ανέλκυση, κατάφερε και άντεξε και υποστήριξε το έργο, το οποίο συνεχίζεται κανονικά. 


aleia Αλιεία

Η αλιεία αποτελεί βασικό κομμάτι της οικονομίας και της παράδοσης της Ελλάδας, η οποία διαθέτει τον μεγαλύτερο αλιευτικό στόλο στην Ευρωπαϊκή Ένωση...

διαβάστε περισσότερα
perivalon Περιβάλλον

Η προστασία και η αναβάθμιση του περιβάλλοντος γενικά και του θαλασσίου ειδικότερα συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγάλων προκλήσεων τις οποίες αντιμετωπίζουμε σε ένα κόσμο γρήγορων εξελίξεων σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο...

διαβάστε περισσότερα
limania Λιμάνι

Οι Ελληνικοί λιμένες αποτελούν σταυροδρόμι τριών ηπείρων και βασικές πύλες εισόδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, συνιστούν παραγωγικές υποδομές ζωτικής σημασίας για την εθνική οικονομία και τις αναπτυξιακές προοπτικές της χώρας μας.

διαβάστε περισσότερα
dromologia Δρομολόγια Πλοίων

Για την ενημέρωσή του, το ενδιαφερόμενο επιβατικό κοινό μπορεί να απευθύνεται στην Πλοιοκτήτρια  εταιρεία ή στο Ναυτικό πρακτορείο.......

διαβάστε περισσότερα
nisiotiki politiki Νησιωτική Πολιτική

 

διαβάστε περισσότερα
navagio Ενημέρωση για το ναυάγιο "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ II" διαβάστε περισσότερα