«Ταχύτατη η αντίδραση του ΥΝΑΝΠ στην ρύπανση του Σαρωνικού». Συνέντευξη του Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής στον Real FM.

«Ταχύτατη η αντίδραση του ΥΝΑΝΠ στην ρύπανση του Σαρωνικού». Συνέντευξη του Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής στον Real FM.

   Συνέντευξη για την επικαιρότητα και για ναυτιλιακά θέματα έδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, στο ραδιοφωνικό σταθμό “REAL FM” 97,8 και στους δημοσιογράφους Βασίλη Λυριτζή και Δημήτρη Καμπουράκη.

   Σχετικά με τη ρύπανση στη Σαλαμίνα

   Έχουν δοθεί οι απαραίτητες εντολές και οδηγίες από την πρώτη στιγμή και η πρώτη προσπάθεια που έγινε ήταν να στεγανοποιηθεί αμέσως το πλοίο που βυθίστηκε. Έχουμε πετύχει τη στεγανοποίηση στο 95%  και πριν από το μεσημέρι το ναυάγιο θα έχει πλήρως στεγανοποιηθεί. Το απόγευμα θα αρχίσει η απάντληση του πετρελαίου. Έχει 3200 τόνους αλλά δεν υπάρχει κίνδυνος για περαιτέρω διαρροή. Αυτό που έφυγε, έφυγε την ώρα που βυθιζόταν. Έγιναν αμέσως ενέργειες για να αναλάβουν δύο εταιρίες απορρύπανσης. Έχουν γίνει οι απαραίτητες κινητοποιήσεις. Έχει πάει ήδη ο ΓΓ Ναυτιλίας ο κ. Καλαματιανός στην περιοχή, ενώ αμέσως έδωσα εντολή να σπεύσει επί τόπου και ο Αρχηγός του Λιμενικού, ο οποίος και πήγε. Γίνεται έρευνα για την υπόθεση γιατί υπάρχουν πάντα ερωτήματα και πρέπει να απαντηθούν όλα. 

   Σχετικά με την επίσκεψη στο Λονδίνο

   Σήμερα έχω συνάντηση με τον υπουργό ναυτιλίας. Ξέρετε ότι μετά το Brexit αλλάζει όλο το πλαίσιο των σχέσεων με τη Μ. Βρετανία. Επίσης σήμερα αρχίζει η Ναυτική Εβδομάδα του Λονδίνου που είναι πολύ κρίσιμη εβδομάδα, με πολύ καλές συναντήσεις και συζητήσεις για τη ναυτιλία. Αλλά εγώ έχω ένα λόγο ακόμα που ήρθα εδώ. Είναι η δεύτερη συνάντηση που κάνω και έχω τέσσερα ραντεβού με εκπροσώπους των P&I Clubs του Λονδίνου. Είναι μεγάλες  αντασφαλιστικές εταιρίες.  Αναζητώ τρόπους να τους προσελκύσω στην Ελλάδα, διότι λόγω του brexit θα φύγουν από το Λονδίνο και θα πάνε σε ευρωπαϊκό έδαφος. Ήδη η Ελλάδα έδειξε το ενδιαφέρον της και την παρουσία της, με τον πιο έγκυρο και έγκαιρο τρόπο. Ανέπτυξε την επιχειρηματολογία της και   έδειξε ότι ο Πειραιάς είναι ένα  από τα λιμάνια που έχει δυναμική ανάπτυξη και όλες τις προϋποθέσεις να είναι μια από τις έδρες που θα επιλέξουν οι εταιρίες αυτές. Μέσα στο χρόνο που είμαι υπουργός Ναυτιλίας έχω έρθει τρεις φορές στο Λονδίνο. 

   Σχετικά με τις εξελίξεις με την Eldorado και την αντίδραση της αντιπολίτευσης
   Είναι μια υπόθεση που όλοι κατά καιρούς έχουμε ασχοληθεί κι εγώ ως βουλευτής ασχολήθηκα αρκετά με αυτά τα θέματα. Όλα αυτά ξεκίνησαν επί μιας λαθεμένης βάσεως, επειδή  η χώρα   δεν είχε εκσυγχρονίσει καθόλου το θεσμικό της πλαίσιο, σε ότι αφορά τη μεταλλευτική της πολιτική. Αυτή η ιστορία έχει πάνω από δεκαπέντε χρόνια που έχει ξεκινήσει. Ήταν άλλη εταιρία στην αρχή. Νομίζω ότι η αντιπολίτευση είναι λίγο υπερβολική στο ζήτημα αυτό. Και θα πω με σαφή τρόπο ότι και ο Σκουρλέτης και ο Σταθάκης  χειρίστηκαν το θέμα με μεγάλη ψυχραιμία και με έναν τρόπο διάθεσης να βρεθεί λύση. 
   Σας λέω λοιπόν ότι πάνω από 15 – 17 αδειοδοτήσεις έχουν γίνει από αυτή την κυβέρνηση σε επιμέρους ζητήματα που έπρεπε να αδειοδοτηθούν. Πρέπει να καταλάβουν και οι συγκεκριμένοι επενδυτές,  ότι δεν μπορούμε ασύδοτα και με έναν τρόπο  που ίσως έχουν μάθει, αλλά που δεν χρησιμοποιούν στον Καναδά, να τους αφήνουμε να επιχειρούν.  Χθες μιλούσα με έναν Έλληνα που είναι καθηγητής εκεί και τον ρωτούσα διάφορα. Μου είπε πως εκεί λένε θα γίνει μια επένδυση κάτω από συγκεκριμένους κανόνες. Μπορεί να έχει ένα κόστος η συγκεκριμένη επεξεργασία με άλλο τρόπο και να πρέπει να επιλέξουμε αυτόν. Τι να κάνουμε δηλαδή; Να καταστρέψουμε ότι υπάρχει στην περιοχή; Με σεβασμό και στους 2500 ανθρώπους που δουλεύουν και που κανείς δεν μπορεί να τους αγνοεί και με σεβασμό και στη διαμάχη που υπάρχει, εγώ πιστεύω ότι στο τέλος θα βρεθεί η λύση, κατανοώντας και οι άνθρωποι της επιχείρησης ότι υπάρχει μια σειρά κανόνων. Η επένδυση αυτή είναι ένα σύνθετο θέμα και όχι απλό.  Νομίζω ότι αρχίζουν να κατανοούν ότι αυτή κυβέρνηση έχει μια ευαισθησία σε αυτά τα ζητήματα, ίσως παραπάνω από αυτή που προϋπήρχε

   Για το αν υπήρξε προσυνεννόηση με την αντιπολίτευση για να σπάσει το ευνοϊκό από τη ΔΕΘ κλίμα. 

   Έγινε όλη αυτή η κίνηση και ο καθένας μπορεί να βγάλει συμπεράσματα. Δεν νομίζω ότι πρέπει να μπαίνει κανείς το ίδιο κι αυτοί σε τέτοιου είδους λογικές. Είναι πάντως μια περίεργη συγκυρία για το πώς εκδηλώθηκε όλη αυτή η αντίδραση την επόμενη μέρα. Όσο και να φωνάζει η αντιπολίτευση στα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος, διότι μετά από λίγα χρόνια ξέρετε πως θα είναι; Διότι το έχουν κάνει και άλλες χώρες.  Φωνάζαμε κάποτε που είχαμε μια αίσθηση για τον υπαρκτό σοσιαλισμό ότι εκεί γίνονταν όλα καλά και όταν μετά έπεσε και είδαμε τι καταστροφές είχαν γίνει με το να μη σέβονται ζητήματα του περιβάλλοντος. Καταστράφηκαν ολόκληρες περιοχές,  λίμνες κτλ  
   Είμαστε σε μια περίοδο που με εξαιρετικό τρόπο διευκολύνουμε τη διάθεση των επενδυτών να έρθουν στην Ελλάδα. Ελάτε να συζητήσουμε στο λιμάνι να δείτε τι έγινε. Και στη Θεσσαλονίκη. Να δείτε με ποιο τρόπο, και πόσο γρήγορα, αλλά και με σεβασμό στα δικαιώματα των εργαζομένων ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες. Για το θέμα του Ελληνικού που θέσατε  σας λέω ότι σε μερικές μέρες θα έχουμε καλά νέα.


Σχετικά Αρχεία

12_09_17_252.doc